mandag den 8. december 2014

Madrid på 2. klasse


Madrid er min ynglingsby i Spanien, jeg synes den har det hele!!! Der er lækkert vejr og selv om vinteren er det lidt varmere end i Danmark....

Bestilling af flybilletter foretager jeg altid via skyscanner og momondo, de 2 søgemaskiner har lidt forskellige egenskaber så det er hvad du foretrækker..... I øjeblikket flyver Norwegian direkte og det var muligt for mig at købe billetter til 860 kr. retur her med afrejse i starten af december, jeg bestilte ca. en måned i forvejen... Jo før man bestiller jo bedre.

Fancy hoteller får man desværre ikke til 2. klasses priser så jeg plejer at tjekke www.hostelworld.com eller www.hostelbookers.com, her kan man finde hostels/hoteller i alle prisklasser. Det er jo en smagssag men min kæreste og jeg overnattede 3 nætter på et meget cheap hostel til 630 kr. Sagde du luksus nej det kan man ikke sige, der var køjeseng og sparsom indretning, men det var et sted at sove og vi havde en rigtig fin tur.
Normalt er der mange rigtig gode hostels i Madrid, til billige penge men i den weekend vi havde valgt var der national helligdag så alt var udsolgt.. Plejer nu ikke at bo så cheap :)

Når man ankommer i lufthavnen foretrækker jeg at tage bussen ind til Placa Ciebeles, det koster 5 Euro og så er man lige i centrum. Man kan også tage metroen men typisk skal man skifte linie 2-3 gange for at komme ind midt i byen. Her er hjemmesiden for bussen.


                                                   
Restauranter i Madrid er der masser af, jeg vil nævne min favoritter som er et besøg værd.
Der er en hel fantastisk sandwichbar der hedder 100 Montaditos, dvs. 100 sandwich. De har lækre frisklavede sandwich, salater og diverse snacks til meget billige penge og en stor cerveza (øl) koster 1,5 Euro. Disse barer er heldigvis mange steder i byen og det er altid hyggeligt at spise her, dog er alt på spansk, så tag en ven under armen eller Google translate ;)



Et godt tapas sted samt traditionel spansk restaurant ligger i centrum og hedder Puerto Rico.
Her kan man få en flaske af husets vin til kun 3 Euro!!!!
Sidst jeg var der blev det 24 Euro for 4 retters tapas med 1 flaske vin, 1 flaske vand uden brus samt ananas til dessert for 24 Euro, men det afhænger helt hvad man bestiller på menuen. Jeg synes det er en super god spansk restaurant!


 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar